Chasm: Yeni bir teknoloji ürünü kitlelere nasıl ulaşır?

Yeni bir teknoloji ürünü kitlelere nasıl ulaşır?
 
Yeni bir ürün en önce yenilikçelerin testinden geçer.
 
Yenilikçiler, henüz genel geçer hale gelmeden yeni trendleri benimseyen, hemen kullanmaya başlayan insanlardır.
 
Yenilikçilerin tavsiyelerine uyarak ürünü benimseyen ilk tüketiciler ortaya çıkar.
 
Onları da ilk çoğunluğa giren çok sayıda kişi izler.
 
Yükseliş sonunda ürünü benimseyecek olanların yarısı oyuna katılıncaya kadar sürer.
 
Bu noktanın ötesinde ürünü yeni benimseyenler sayıca azalır.
 
En sonunda dinazor diye tabir edebileceğimiz yenilikte yavaş davranan ama mahalle başkısıyla ikna olan kişiler kullanmaya başlar. Bunlar iyice azınlık hale gelip çoğunluğa uymak zorunda kalınca ürünü kullanmaya başlarlar. Facebook’un üniversite öğrencileri ile başlayıp amca-teyzelere kadar yayılmasını düşünebilirsiniz.
 
Fakat burdaki önemli nokta şudur;
 
Ingilizce’de ‘early adapter’ dedikleri ilk kullancilaradan ‘early majority’ dedikleri ilk çoğunluğa geçişte ürünlerin % 90 i sınıfta kalır.
 
Bu geçişi gerçekleştiremez.
 
Bu geçiş noktasına ‘chasm’ deniyor.
 
İşte bu süreci baştan göz önüne alıp ürünü ilk kullanacak geekler kimler olacak, onlardan yükselen dalga ilk hangi topluluklara ulaşacak, bunların işleri nasıl kolay hale getirilir diye düşünüp tasarlamak gerekiyor.0*KIXz2tAVqXVREkyd

Yorum bırakın